سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

برای اکثر ما این که به چشم یک هنرمند به خود نگاه کنیم کاری بسیار دشوار است، اما حقیقت آن است که هریک از ما هنرمندی هستیم. با هر انتخاب، هر‌ روز، کار هنری منحصر به‌فردی خلق می‌کنیم..(استفان لاندین، هری پل، جان کریستنسن)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  انتشار دومین نوبت چاپ كتاب «گوگل چگونه کار می کند؟»

دومین  نوبت  چاپ كتاب «گوگل چگونه کار می کند؟» توسط نشر فرا منتشر شد...
آن مصری که هزاران سال پیش اندیشه ساخت هرم ها را در سر پروراند و پیاده کرد،‌ مدیری بسیار پیروزمند بوده است. «پیتر دراکر»
عصر اینترنت پر از هرم های نساخته است. به ساخت آن ها آغاز کنیم. این بار بدون بردگان... نوبت
انتشار دومین نوبت چاپ كتاب «گوگل چگونه کار می کند؟»  توسط سازمان فرهنگي فرا در پاییز 1394.

انسان تنها موجودی است که می تواند افکارش را به واقعیت های ملموس تبدیل سازد، و این تنها انسان است که توان عملی ساختن رویاهایش را دارد. «ناپلئون هیل»

امروز در جهانی زندگی می کنیم که با فشار دکمه ای با تمام دنیا ارتباط برقرار می‌کنیم، با اشاره بر صفحه نمایش گوشی همراهمان پاسخ هر پرسشی را می یابیم و در کوچه‌پس کوچه های هر سرزمین ناشناسی، سامانه موقعیت‌یابی جهانی (جی‌پی‌اس) راهمان می نماید. همه این ها زمانی تنها رویاهایی بودند برای بشر که امروز به همت نوآوری های بزرگ اندیشان، بلندپروازان و آزادفکران جامه عمل به خود پوشیده اند. بی گمان مدیران شایسته و فرهیخته، نقشی کلیدی در فراهم آوردن محیطی برای به بار نشستن تلاش های این نوآوران دارند.

گوگل یکی از سازمان هایی است که در سال های اخیر با نوآوری هایشان در دنیای دیجیتال زندگی همه ما را دگرگون ساخته اند. شناخت و آگاهی از رویه ها و شیوه های اداره این سازمان می تواند درس های آموزنده بسیاری برای مدیران کشورمان داشته باشد.

کتاب «گوگل چگونه کار می کند؟» به قلم دو مدیر ارشد شرکت گوگل نگاشته شده است. نویسندگان در کتاب رمز پیروزی گوگل را در دو نکته خلاصه می‌کنند: جذب نیروهای انسانی بااستعداد و شایسته، و فراهم آوردن محیط و فرهنگی که به شکوفایی آن ها بینجامد. این دو در کتاب چنین می نویسند:
 
در گوگل زمان و کوشش گسترده‌ای برای یافتن و جذب نیروهای ارزنده صرف می‌شود. پس از جذب نیز بالاترین کوشش برای ایجاد محیط مناسب کار و زمینه بروز خلاقیت و ابتکارهای ایشان به عمل می‌آید. و در این مسیر رسالت خود را چنین تعریف می‌کنند:

«رسالت ما در گوگل این است که انسان‌ها را به بزرگ و بلند اندیشیدن واداریم.»

در این کتاب نویسندگان واژه جدید «خلاقان هوشمند» را برای تعریف این نیروهای توانمند برگزیده اند و آنان را «مهره‌های کلیدی در پیروزی‌های عصر اینترنت» می دانند. کتاب به مدیران هشدار می دهد که با توجه به ویژگی های خلاقان هوشمند، مدیریت سنتی جوابگوی مدیریت این نیروها نمی باشد و راهکارهای جدیدی را به مدیران پیشنهاد می کند. به برخی از ویژگی های خلاقان هوشمند در کتاب اشاره شده است:

اینان به شغل و حرفه ی محدود پایبند نیستند، از خطرپذیری نمی‌هراسند، در دسترسی به اطلاعات محدود نیستند، از تجربه و اشتباه کردن باکی ندارند، هنگامی‌که با موضوعی موافق نباشند ساکت نمی‌مانند، از چسبیدن به یک حرفه حوصله شان سر می‌رود و زودبه‌زود کارشان را عوض می‌کنند. چندوجهی هستند و اغلب دانش فنی را با هوشمندی در کسب‌وکار و شعله‌های خلاقیت به هم می‌آمیزند.


فرازهایی از کتاب:

  •  این کتاب همچون آینه ای است که گام های حرکت و پیشرفت گوگل به سوی تبدیل شدن به شرکتی بزرگ و پیشرو را نشان می دهد.
  •  ارزش شرکت گوگل امروز بیش از پنجاه میلیارد دلار است که با بیش از چهل و پنج هزار نیروی ارزنده در چهل کشور جهان به فعالیت سرگرم است.
  •  «خلاقان هوشمند» گونه ای نو از جانداران هستند که از مهره های کلیدی در عصر اینترنت اند. اینان بسیار متفاوت از نیروی کار سنتی در صنایع دهه های پیش می باشند.
  •  رفتار با «خلاقان هوشمند» و مدیریت آنان نیز از آنچه در گذشته آموخته ایم، بسی متفاوت است. به این دلیل ساده که نمی توانیم به کسی بگوییم چگونه بیندیشند!
  •  فرماندهان نوین در میدان جنگ به نیروهایشان دستور نمی دهند "به پیش!" بلکه فریاد می زنند "به دنبال من!" کسانی که می خواهند رهبر نیروهای هوشمند و خلاق شوند، باید چنین نگرشی داشته باشند.
  •  در گذشته 30درصد وقت و بودجه خود را برای تولید یک فرآورده (کالا/خدمات) صرف میکردیم و 70درصد باقی مانده صرف تبلیغ آن می شد. اکنون وضعیت درست برعکس شده است.
  • اکنون ویژگی و نماد شرکت ها و سازمان های پیروزمند، توان عرضه پیاپی فرآورده های بزرگ و چشم گیر است. چنین کاری تنها از «خلاقان هوشمند» و محیط مناسب فعالیت آنان ساخته است.
  • نیروهای برجسته کم تر به دلایل مادی به فکر ترک سازمان می افتند. بنابراین: نخستین گام این است که به سخنان ایشان گوش فرا دهید. اینان اغلب دوست دارند که حرفشان شنیده، و از ارزش و قدرشان دانسته شود.
  • حسادت به پیروزی همکاران، از فرومایگی است. به عنوان مدیر چنان چه در سازمان به فرومایگان برخوردید، مسئولیت آنان را هرچه کم تر کنید و به جای ایشان رادمردان را بگمارید.
نويسندگان: اِریک اشمیت و جاناتان روزنبِرگ (با همکاری آلَن ایگل- پیش‌گفتار از لَری پیج)
مترجم: دكتر عبدالرضا رضایی نژاد
حامي فرهنگي: بانک صنعت و معدن
خصوصيات چاپ: قطع رقعي - پاییز 1394
تعداد صفحه: 220
قيمت: 12900 تومان


تلفن سفارشات:
88880700 الي
88880702

كتاب گوگل چگونه کار می کند؟

مرجع: سایت سازمان مدیریت فرا
آخرین اخبار فرا
- انتشار كتاب «گفتاری بر بهترین های مدیریت- جلد دوم»
- انتشار كتاب «گفتاری بر بهترین های مدیریت- جلد اول»
- انتشار كتاب «چگونه می توان مدیرعامل شد»
- انتشار كتاب «ناگفته های نام های تجاری بزرگ»
- چای را با هم بودیم!


تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network