سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

شما باید چشم از من برندارید تا ببینید آیا به آن‏چه می‏گویم عمل می‏کنم یا نه. من نیز شما را زیر نظر دارم تا هرکدام را که شایسته بزرگ‏داشت گرامی بدارم..(گزنفون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  معرفی کتاب هنر مشارکت آفرینی در روزنامه جهان اقتصاد

جهان اقتصاد: معرفی کتاب «هنر مشارکت آفرینی» ...
کتاب هنر مشارکت آفرینی با ترجمه دکتر احمد عیسی خانی پنجره جدیدی را رو به علاقه مندان حوزه مدیریت می گشاید.
روزنامه جهان اقتصاد/گروه فرهنگ و هنر : کتاب هنر مشارکت آفرینی با ترجمه دکتر احمد عیسی خانی پنجره جدیدی را رو به علاقه مندان حوزه مدیریت می گشاید.

در مقدمه این کتاب آمده است: بخش بزرگی از زندگی ما در انجام وظایف شغلی و کاریمان می گذرد و بنابراین بخش بزرگی از رضایتمندی های ما در زندگی، حاصل دستاوردهای کاریمان خواهد بود. امروزه صاحبنظران مدیریت دستیابی کارکنان به دستاوردهای بزرگ را با میزان مشارکت و علاقمندی آنان به کارشان مرتبط می دانند. واژه جدیدی در این رابطه در ادبیات مدیریت جا باز کرده است که شاید معادل پارسی دقیقی نتوان برایش یافت. در این کتاب «مشارکت کارکنان» به عنوان واژه جایگزینی نزدیک به معنا استفاده شده است.

دکتر فریبا لطیفی در مقدمه اضافه می کند که نشان دادن تصویر بزرگی از سازمان به کارکنان، که شامل اهداف و چشم انداز آن می شود و مشارکت دادن و نظر خواهی از آنان سبب احساس تعلق در کارکنان خواهد شد.

این کتاب در چهار بخش شامل:  بخش اول  منظور از «مشارکت» چیست؟ در بخش دوم دره عدم مشارکت، بخش سوم شش کلید مشارکت وبخش پایانی آن فرایند مشارکت استراتژیک می شود.

در فراز هایی از کتاب آمده است:

اگر رهبران به نبوغ كاركنان باور داشته باشند و به آن ها اجازه تفكر درباره تصوير بزرگ را بدهند، كاركنان با مشاركت خود كسب و كار را متحول خواهند كرد. همچنین، كاركنان مي خواهند در متن داستان باشند. كاركنان مشاركت داده شده احساس ميکنندهر آنچه انجام می دهند در زندگی سایر افراد تفاوت ایجاد می کند.

نکته دیگر در این کتاب این است که رهبران بايد به كاركنان اجازه دهند در حل پازل هاي كسب و كار نقشي فعال داشته باشند. افراد نمي خواهند به آنها گفته شود كه چگونه فكر كنند. در هنر مشارکت آفرینی شايد بزرگترين چيزي كه در سازمان ها فراموش كرده ايم اين است كه برجسته ترين استراتژي نيز بي ارزش است اگر كاركنان نتوانند پذيراي آن بوده و در آن مشاركت كنند.

این کتاب با قیمت 14500 تومان توسط انتشارات سازمان فرهنگی فرا در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

مرجع: روزنامه جهان اقتصاد
آخرین اخبار فرا
- انتشار كتاب «گفتاری بر بهترین های مدیریت- جلد دوم»
- انتشار كتاب «گفتاری بر بهترین های مدیریت- جلد اول»
- انتشار كتاب «چگونه می توان مدیرعامل شد»
- انتشار كتاب «ناگفته های نام های تجاری بزرگ»
- چای را با هم بودیم!


تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network