سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

جست‌و‌جوی نوآوری محکوم به شکست است، مگر آن‌که مدیرانی که به‌دنبال آن هستند زمانی را صرف یادگیری از گذشته کنند..(روزابت موس کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

آموزش

توجه به توسعه‌ي بينش و تغيير باورهاي آموزش گيرندگان در راستاي برنامه‌هاي استراتژيک سازمان‌ها
آموزش مديريت:

در عصر تغييرات مستمر، 'تنها يادگيرندگان' آينده را به ارث خواهند برد، مابقي خود را براي زندگي در دنيايي مجهز كرده‌اند كه ديگروجود ندارد.

پيشرفت تكنولوژي بالاخص در حوزه اطلاعات و ارتباطات محيط سازمان‌هاي عصر حاضر را به شدت دست‌خوش تغيييرات نموده است. اين تغييرات شرايط جديدي را بر اداره سازمان‌ها حاكم نموده و آن‌را به مراتب پيچيده‌تر از گذشته ساخته است. به طور مسلم در چنين موقعيتي با راه حل‌هاي ديروز نمي‌توان مسایل امروز سازمان را حل كرد. به قول الوين تافلر 'در شرايط به‌شدت متغير امروز هيچ چيز خطرناك‌تر از دل بستن به كاميابي‌هاي ديروز نيست.'

سازمان‌هاي قرارگرفته در محيط به‌شدت بي‌قرار عصرحاضر از ويژگي‌هاي كاملا متفاوتي نسبت به سازمان‌هاي گذشته برخوردار مي‌باشند. در بطلان بسياري از باورهاي گذشته اكنون ترديدي نيست. باورهاي جديدي جايگزين باورهاي ناكارآمد گذشته شده‌اند. بقاء سازمان‌ها اكنون در گرو به روز سازي پيش فرض‌هاي ذهني مديران آن‌ها مي‌باشد. اداره سازمان‌ها در چنين شرايطي نيازمند نگرش متفاوتي به طبيعت سازمان و كيفيت عملكرد، رشد و موفقيت آن مي‌باشد.
سمينارهاي آموزشي:
سازمان مديريت فرا جهت برقراري ارتباط مستقيم با مديران و دست‌اندركاران و نيز ارایه‌ی مفاهيم و رويكردهاي جديد مديريت، نشست‌هايي را در قالب سمينارهاي آموزشي ترتيب مي‌دهد.


سمينارهاي اختصاصي:
سازمان مديريت فرا آمادگي دارد تا سمينارهاي مورد نظر شركت‌ها و سازمان‌ها را متناسب با حساسيت‌ها و نيازهاي روز آن‌ها طراحي و اجرا نمايد.
رويكرد'فرا' در آموزش مديريت:

يك معلم بزرگ تو را به حد دانش خودش رهنمون نمي‌كند، بلكه او تو را تا حد بالاترين توانايي فكرت هدايت مي‌كند.

'خليل جبران'


آموزش سازماني رسالتي فراتر از تزايد دانش‌نظري ـ‌ Knowledge ـ آموزش گيرندگان دارد. منظور اصلي آموزش در سازمان‌ها، بهبود عملكرد فردي و گروهي و نتيجتا 'تحول سازماني' مي‌باشد. آموزشي كه نتواند اين منظور تامين نمايد، حتي اگر موفق به توسعه سطح دانايي مخاطبين گردد، آموزش اثربخشي نخواهد بود.

بديهي است الگوهاي ذهني افراد اساس چگونگي تصميمات و رفتار آن‌ها در سازمان را تشكيل مي‌دهد. دانش فرد نسبت به يك موضوع يا مفهوم(مثلا' كارگروهي يا آينده‌نگري) تا زماني كه تبديل به بينش‌Attitude و جهان‌بيني نشود منشا اثر در رفتار وي نخواهد بود. حل مسایل امروز سازمان‌ها نياز به درك و باور به پارادايم‌ها روز دارد. راه حل بسياري از مشكلات موجود در باورهاي جديد نهفته است. بنابراين چشم‌ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد.

كانون توجه خدمات آموزشي سازمان مديريت فرا معطوف به توسعه بينش Attitude و تغيير باورهاي مخاطبين در راستاي برنامه‌هاي استراتژيك سازمان‌ها مي‌باشد. زيرا كه بر اين باوريم كه پشتوانه همه تحولات اساسي داشتن نگرش و بينش‌هاي عالي است.


ويژگي‌هاي متمايز برنامه‌هاي آموزشي فرا:

سازمان مديريت فرا با رويكرد ويژه خود در آموزش و علاوه بر ويژگي‌هاي مشترك دوره‌هاي با كيفيت آموزشي در كشور، به نكات زير در طراحي و اجراي برنامه آموزشي توجه و تاكيد خاص دارد:
  • توجه به برنامه‌هاي آموزشي توسعه بينش Attitude مديران معطوف است زيرا كه با توجه به فرايند تحول سازماني تا زماني كه دانش تبديل به باور و بينش نشود، نمي‌توان از آن انتظار تغيير در رفتار فردي و يا گروهي داشت.
  • در طراحي برنامه‌هاي آموزشي' نيازمندي‌هاي اساسي مديران' مدنظر مي‌باشد اين نيازمندي‌ها حاصل يك كار پژوهشي با روش كاملا' عملي خواهدبود كه توسط سازمان قبل از شروع و در هنگام اجراي برنامه انجام خواهد شد.
  • برنامه‌هاي آموزشي مبتني بر اصول حاكم بر آموزش برزگسالان (آندراگوژي) طراحي و اجرا مي‌شود.
  • با توجه به گرانقدر بودن وقت مديران شركت كننده، كارآئي و اثربخشي برنامه از ديگر ويژگي‌هاي بسيار مهم آن است. حصول بيشترين نتيجه در راستاي اهداف برنامه در حداقل وقت صرف شده از سوي مديران يكي از محورهاي مورد توجه در برنامه‌ريزي برمانه‌هاي آموزشي 'فرا' مي‌باشد
  • پيوند فعاليت‌هاي دو بخش مشاوره و آموزش در جهت حل مشكلات مديريت و زمينه‌سازي تحول در سازمان‌ها از وجوه متمايز برنامه‌هاي آموزشي فرا مي‌باشد.
  • به دليل ويژگي‌هاي خاص برنامه‌هاي آموزشي 'سازمان مديريت ‌فرا' در اين برنامه‌ها از حضور استاداني استفاده مي‌شود كه علاوه بر تسلط بر مفاهيم و تئوري‌هاي روز مديريت، خود تجربه كافي و با ارزش در مديريت نيز داشته باشند. استادان براي ايفاي نقشي كه در اين برنامه‌ها براي آن‌ها در نظر گرفته شده است، نيازمند هر دو قابليت تئوريك و تجربي مي‌باشند. نكته حائز اهميت در اين ارتباط، انطباق دانش نظري و تجربي عملي آن‌ها با پارادايم‌هاي روز مديريت مي‌باشد.
  • استفاده از تكنولوژي آموزشي مناسب، موردكاوي (Case study)، كارگاه آموزشي، ‌Business Game و ابزارها و روش‌هاي مورد استفاده در برنامه‌هاي آموزشي سازمان مديريت فرا براي ايجاد جذابيت بيشتر و افزايش ضريب توسعه فهم مي‌باشد و ضمنا' موارد فوق ابزار بسيار موثري در تثبيت مفاهيم وتمريني براي بكارگيري آن‌ها در حين عمل مي‌باشد.
  • در طراحي و اجراي برنامه‌هاي آموزشي بنا به اقتضاء از شيوه‌هاي آموزش گروهي ‌Team-teaching بهره‌گيري مي‌شود تعدادي از برنامه‌ها نيزبا حضور استادان ميهمان و يك يا چند ارایه دهنده Presentor اجرا مي‌گردد.
  • سازمان مديريت فرا تاكيد دارد كه فرايند و يادگيري بايد در برنامه اتفاق بيفتد. به همين منظور ضمن ارایه مطالب و منابع متنوع واستفاده از ابزارهاي كمك آموزشي با به چالش كشيدن مخاطبين، تلاش در تثبيت و بكارگيري مفاهيم جديد دارد.


سازمان مديريت فرا، با پيوند فعاليت‌هاي دو بخش مشاوره و آموزش در جهت حل مشكلات مديريت و زمينه‌سازي تحول در سازمان‌ها خود را در نقشي فراتر از ارایه دهنده خدمات آموزشي مي‌بيند. در واقع فرا راه حل ارایه مي‌دهد.



تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network